2014. december 1., hétfő

Pogácsa a semmiből, avagy kacsazsíros burgonyás pogácsa


Úgy történt ez a pogácsa, hogy sütöttem az előző bejegyzésben található túrós sütit és szerettem volna még valami sósat is sütni. Csak éppen nagyon semmi olyan alapanyagom nem volt hozzá, amiből pogácsát szoktam sütni. Így próbáltam rögtönözni és valami mentőmegoldást kitalálni. Főztem burgonyát és azzal a pár korty tejjel gazdálkodtam ami volt (ilyen is ritkán van, hogy nincs otthon tej, se tejföl, se sajt). Viszont a főtt burgonya és a kacsazsír megmentette a helyzetet és nagyon finom pogácsa sült ki belőle másnap reggel. Mert előző este csak összeállítottam a tésztát és másnap reggel csak kivettem a hűtőből és már sütöttem is.

Hozzávalók:
40 dkg liszt
3 dkg élesztő
3 darab közepes méretű burgonya megfőzve, áttörve
10-15 dkg (kacsa)zsír
fél dl tej
2 teáskanál só
1 tojás sárgája + 1 tojás a kenéshez


A tejet meglangyosítom és egy csipetnyi cukrot teszek bele, elkeverem benne majd belemorzsolom az élesztőt és felfuttatom.
A liszthez adom a sót, a zsírt, a tojást, a megfőtt, áttört burgonyát és a felfutott élesztővel együtt alaposan összegyúrom a tésztát. Jó puha tésztát kell kapnunk, de ha szükséges (ha nagyon ragacsos a tészta), akkor egy kevés lisztet adhatunk még hozzá. Folpackkal letakarva hűtőbe teszem egy éjszakára.
Másnap a tésztát kivesszük a hűtőből és átgyúrjuk, majd 1,5-2 ujjnyi vastagra kinyújtjuk. Tetszés szerint berácsozzuk és kiszaggatjuk. (érdemes a sütés előtt egy kicsit hagyni a pogácsákat, hogy szobahőmérsékletűre melegedjenek, addig előmelegíthetjük a sütőt)
A felvert tojással megkenjük őket és tetszőlegesen magokkal vagy akár sajttal is megszórhatjuk a tetejét.
170-180 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben megsütjük őket.


2 megjegyzés:

María írta...

Nagyon finom lehetett!!

Roza írta...

Nagyon szeretem a pogácsákat, még ha az utóbbi időben az életmód-váltás miatt kevesebbet is fogyasztok/sütök belőle... Ez a kacsazsíros nagyon finom lehetett!
Boldog Adventet kívánok!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails