2014. december 16., kedd

Azonnal süthető és ehető, puha mézeskalács


Volt már próbálkozásom a mézeskaláccsal (vagy mézeskalács jellegű sütivel) így is, úgy is és többféle formában. Volt, hogy mézeskalács házikót készítettem, de ahhoz nem ez a puha tészta kell (a fenyőfára való díszeknek sem). Volt, hogy muffin formájában készült és volt olyan is, hogy a kekszeket Adventi koszorú vagy ültetők készítéséhez is használtam. Azonban már régóta kerestem egy olyan igazán puha mézeskalács receptjét, amit egyből lehet enni és semmiféle "cselt" nem kell bevetni, hogy puha maradjon. Nincs alma a fémdobozban, nincs ropogás csak a puha mézeskalács és az öröm az arcokon, hogy igen, megcsináltuk! :-) A receptet Wise Lady-nél találtam és nagy köszönet érte.
Több dolog is a recept mellett szólt és nem csalódtam benne:
- Nem kell pihentetni éjszakákon át. Mindössze 10 percig.
- 8, azaz nyolc percig kell sütni.
- Azonnal fogyasztható és nem törik bele a fogunk, mert nagyon jó puha.
Kell ennél több? Csak annyi, hogy nekiálljatok a sütésnek és a díszítésnek ha úgy van hozzá kedvünk! ;-)


Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
5 dkg rétesliszt
15 dkg méz
10 dkg porcukor
1-2 teáskanál kakaó (a színe miatt)
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
6 dkg puha vaj
1 egész tojás + 1 tojás sárgája
2 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék

A száraz hozzávalókat összekeverjük egy tálban és a puha vajat elmorzsoljuk benne. A mézet felmelegítjük (kb 50-60 fokosra, én mikróba tettem egy 20-25 másodpercre) és hozzáadjuk a lisztes keverékhez a tojásokkal együtt. Alaposan összekeverjük a tésztát. Ha nem áll össze, akkor egy kevés vizet adhatunk hozzá. Jó puha állagú tésztát kapunk amit 10 percre hűtőbe teszünk.
A kis pihentetés után 3 részletben dolgozzunk a tésztával (amelyik még a sorára vár, az a hűtőben várhat) enyhén lisztezett deszkán kb 5 mm vastagságúra nyújtjuk és tetszés szerint kiszaggatjuk.
170 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben sütjük 8 percig.



Tipp:
- Figyeljünk arra, hogy ne rakjuk őket nagyon közel egymáshoz, mert sütés közben kicsit megnőnek.
- A sütőből kivéve még nagyon puhák és olyan érzésünk van, hogy még lehet, hogy sütni kellene, de ne tegyük! Így lesz nagyon finom, puha.
- Miután megsült, szedjük át egy sima felületre, rácsra akár vagy tálcára.


Az íróka receptjét is innen használtam, az is nagyon szuper!
Hozzávalók:
1 tojás fehérje
150 g porcukor

A tojás fehérjét nagyon kemény habbá verjük, majd először egy kevés cukrot adunk hozzá, azzal tovább verjük majd a többi porcukrot két részletben hozzákeverjük. Végül sűrű és tartós habot kapunk.
Vastagabb zacskó sarkába (én fagyasztóba valót használtam) töltjük a habot, de inkább több részletre osztva használjuk és pici lyukat vágunk a zacskón. Tetszés szerint díszítjük a kihűlt mézeskalácsokat, esetleg cukrokat is használhatunk hozzá. Amíg teljesen megszárad az kb fél óra, egy óra.





3 megjegyzés:

orsi írta...

jó kis receptnek tűnik, kipróbálom :) már nagyban zajlanak a karácsonyi előkészületek, úgy szeretem. ha ti is sokat süttök/főztök, és lesz használt sütőolaj, gyűjtsétek össze, és vigyétek el a kijelölt Mol töltőállomásra. jó dolog, hogy ne a lefolyóba öntsük... http://glurl.co/b-olaj

Beáta írta...

Hibátlan😉

Névtelen írta...

Évről évre csak ezt a receptet csinálom karácsony közeledtével. A legjobb. ��

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails