2013. október 18., péntek

Sacher muffin


Torta formában is finom, na de muffin verzióban elkészítve gyors, egyszerűbb és így is nagyon finom. Nálunk osztatlan sikert arat! Nekünk még plusz élmény, hogy az első, saját készítésű sárgabarack lekvárommal készül minden alkalommal. :-)
Recept: Stahl Judit

Hozzávalók: (12 darab normál méretű vagy 24 darab mini muffinhoz)
10 dkg étcsokoládé
10 dkg vaj
15 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
2 tojás
15 dkg cukor
10 dkg baracklekvár

A tetejére:
kb 3 evőkanál baracklekvár
10 dkg étcsokoládé
2 dkg vaj




A darabokra tört csokoládét a vajjal együtt gőz felett megolvasztom, majd félreteszem hűlni.
Robotgéppel habosra keverem a tojásokat a cukorral, majd fakanállal hozzádolgozom a vajjal összeolvasztott csokit és a baracklekvárt. A lisztet elvegyítem a sütőporral, azután hozzákeverem a tésztához.
A tésztát egyenletesen elosztom a papírkapszlival bélelt muffintepsi horpadásaiban, és 170 fokra előmelegített sütőben kb 25 perc alatt megsütöm őket. A kihűlt muffinokat megkenem baracklekvárral. A csokimázhoz gőz felett megolvasztom a darabokra tört étcsokit a vajjal, és amikor langyosra hűlt, megkenem vele a muffinok tetejét.
A kész muffinokat rövid időre hűtőbe teszem, hogy a csokimáz megdermedjen rajtuk.

2 megjegyzés:

Okki írta...

Még nem voltam képes tortát sem készíteni, pedig szeretem. Így muffin formába könnyebbnek tűnik, most már nem várok többet, elkészítem. köszi szépen! :)

teller-cake írta...

A torta változat nálunk is nagy kedvenc, egy Lajos Mari recept alapján készítem azt mindig nagy sikerrel. De ezek a muffinok...nálunk is kipróbálós lesz! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails