2013. július 5., péntek

Füstölsajt krémleves


Egy nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető leves receptet hoztam ma.
Bogó nagyon szerette, természetesen az elmaradhatatlan levesgyönggyel fogyasztotta, ami örök kedvenc nála.:-)
 El tudom képzelni pirított kenyérkockákkal vagy valami sült leveles tésztás feltéttel is ezt az extra gyorsan elkészíthető levest.

Hozzávalók:
30 dkg reszelt sajt (fele-fele arányban trappista és füstölt sajtot használtam hozzá)
1 db natúr tömlős sajt
kb 2 dl tejföl
4 evőkanál liszt
1 db leves kocka
szerecsendió (őrölt)
só, bors

A leveskockát kb 1,5 liter forrásban lévő vízbe dobjuk. Ha feloldódott, akkor hozzáadjuk a lereszelt sajtokat is. Kevergetve megvárjuk amíg elolvad a levesben.
Egy tálkában összekeverjük a sajtkrémet a tejföllel és csomómentesre keverjük benne a lisztet. Egy merőkanálnyi levest hozzáadunk (alaposan összekeverjük), majd az egészet a forrásban lévő leveshez öntjük.
Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és egy csipetnyi  őrölt vagy frissen reszelt szerecsendióval ízesítjük és gyakori kevergetés mellett újra felforraljuk a levest és már tálalhatjuk is.

1 megjegyzés:

Manka írta...

Nyamm, ezt a fajta levest én is szeretem :)
Mostanában viszont kénytelen vagyok laktózmentesen készíteni a dolgokat, pl. ehhez is lehet használni a laktózmentes Camping sajtot

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails