2011. május 18., szerda

Marinált sajt(ok)


A legutóbbi prágai kirándulásunk alkalmával ettem ilyen marinált sajtot. Ott úton-útfélen találkoztam vele, amik közül több változatot is megkóstoltam. Akkor elhatároztam, hogy én is fogok ilyet készíteni, mert nagyon elnyerte a tetszésemet.


Amikor lehetőséget kaptam, hogy a Tokaji Borecet manufaktúra által küldött borecet válogatásból készítsek el legalább egy jó receptet egy játék keretén belül, nem is volt kérdés, hogy ezzel a szuper recepttel jelentkezem.

Ajándék borecet kóstoló csomag:
(kép forrássa: http://www.borecet.hu/)

 
A recept tetszés szerint elkészíthető különböző sajtokból. Jelen esetben camambert- és mozzarella sajtok fürödtek meg a marinádban.

Hozzávalók:
1 kerek, érett camambert sajt
mini mozzarella golyócskák
kakukkfüves tokaji borecet
szárított kakukkfű
frissen őrölt színes bors
1 teáskanál só
3 teáskanál cukor
olíva olaj
1 kisebb fej vöröshagyma
ecetes, enyhén csípős savanyú paprika

A hagymát karikákra szelem, majd egy üvegben megágyazok vele a sajtok alá egy pár paprika kíséretében. Erre helyezem a camambert sajtot, amire újra hagyma karikákat teszek, majd a mozzarella golyócskákat és egy pár darab savanyú paprikát. Borssal és kakukkfűvel ízesítem.
Elkészítem az ecetes marinádot, melyhez 3 teáskanál cukrot elkeverek 1 teáskanál sóval és felöntöm annyi kakukkfüves tokaji borecettel, amennyi éppen ellepi. Majd az egészet felöntöm 3 dl langyos vízzel. Alaposan összekeverem és a sajtokra öntöm ezt a marinádot (én ebben az esetben körülbelül a felét öntöttem rá, mert még az olaj is hozzá kerül)
Végül hozzáöntök annyi olíva olajat, amennyi ellepi az egészet (az olaj mennyisége kb a marinád harmada legyen).
Hűtőbe téve legalább 3-5 napig érlelem.
Friss, ropogós kenyérrel fogyasztva a legfinomabb.

11 megjegyzés:

Dia és a konyha írta...

Nagyon jól néz ki, még a nyál is összefolyt a számban! :)

Gabi, a tortatanonc írta...

Kakukkfű is van benne, látom! :)
A tortáid zseniálisak, ráadásul miket főzöl és sütsz és kreálsz! Nagyon-nagyon ügyes vagy!

Eszter írta...

Dia! Köszönöm!

Gabi! Köszönöm szépen! Kakukkfű, persze hogy van benne! :-)
A Te tortáidról is tarthatnánk egy kiselőadást! ;-)

Panna írta...

Isteni finom lehet! Megjegyzem és ha valami különlegességre vágyok majd előveszem és elkészítem.

Bianka írta...

Remekül néznek ki, nagyon finom

Citromhab írta...

Imádom!!
Én is Prágában találkoztam vele először, szerelem volt első látásra:-))

Ottis írta...

Biztos finom, még soha nem próbáltam készíteni!

Erika írta...

Ez iszonyúan jól hangzik, még sosem ettem ilyen finomságot!:)

Eszter írta...

Aki szereti a sajtokat, annak szerintem egész biztosan ízleni fog.

egycsipet írta...

Nagyon jól néz ki! Én igaz nem számítok sajtrajongónak, de ezt a kettőt éppen szeretem, nagyot nem tévedhetek, ha elkészítem. :)
...esetleg egy kis friss kakukkfűvel, a kertből. ;DDD

Eszter írta...

Csipet! Jó lesz, jó lesz! ;-) Na és az a friss kakukkfű...hmmmm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails