2011. május 11., szerda

Epres torta

Mi történik akkor, amikor sokat akar a szarka? Nem sikerül kifogástalanul az elkészült torta, az történik. Ugyanis kiszemelünk egy receptet -történetesen Strawberry receptjét- és módosítunk rajta saját ízlésünkre hangolva. Igen ám, de néha kicsit telhetetlen az ember lánya és kevesebb mennyiségű tejfölbe, legalább kétszer annyi epret kívánkozik tenni (mert ki bír ellenállni annyi mosolygós epernek?), mint a receptben előírt mennyiség. Így történik, hogy kicsit folyósabb az állaga a tortának, de még így is NAGYON FINOM!
Másik hiba az, hogy ez a néhakicsittelhetetlenazeperből személy türelmetlen és nem vár eleget a szilárdulásra... De ugye mindig tanul az ember. Ahogy az egyik kedves ismerősöm szokta mondani: jó hülyének lenni. :-)
Mindenesetre közzéteszem a receptet az én verziómban is, mert arra juottam, hogy amikor már vártam eleget (hogy legyen ideje annak a zselatinnak is "hatni") jó állaga lett a tortának. Na, de azért ne gondoljon arra senki, hogy kanállal kellett enni! :-)
Végkövetkeztetés: tartsuk be a receptben leírtakat és várjunk türelemmel, mert megéri ezért a finom tortáért.


Hozzávalók a tésztához:

10 dkg darált háztartási keksz
5 dkg hideg vaj
5 dkg szeletel mandula
3 ek hideg tej

Hozzávalók a krémhez:
450 g tejföl (1 nagy doboz)
60-70 g porcukor
1 kis csomag zselatin (vagy zselatin fix)
15 dkg apróra feldarabolt eper (ebből tettem én vagy 10 dekával többet...) + a díszítéshez
babapiskót a díszítéshez

A tésztához a kekszet és a mandulát összemorzsolom gyorsan a hideg vajjal, majd a tejet is hozzáadom. Egy 18 cm-es sütőpapírral bélet tortaforma aljába nyomkodom egy kanál segítségével a tésztát és előmelegített sütőbe kb 10-15 perc alatt megsütöm a tésztát.
Amíg sül a tészta, addig elkészítem a  krémet is. Ehhez a tejfölt elkeverem a porcukorral, majd hozzáadom a feldarabolt epret is. A zselítint egy kevés vízben feloldva megmelegítem, majd a tejfölös keverékhez öntöm.
A langyosra hűlt tésztára öntöm ezt a tejfölös-epres krémet, majd hűtőbe téve (türelmesen várva) akár egy éjszakára, de jó pár órára minimum megvárom, amíg a krém eléri a kellő szilárdságot, addig a tészta is puhul egy kicsit.
A tortaforma lekapcsolása előtt egy éles késsel vágjuk körbe a tortát a perem mentén, majd félbe vágott babapiskótával és eperrel díszítsük fel a tortát.

9 megjegyzés:

Gabi, a tortatanonc írta...

Engem annyira elbűvölnek az ilyen torták! A babapiskótával, eperrel és a szalaggal! Annyira bájos!
A recept is nagyon tetszik, eddig mindig a sütés nélküli vajas-kekszes "tésztával" találkoztam, meg is lepődtem, hogy ezt sütni kell! De nem bonyolultabb, viszont biztosan sokkal finomabb!
És igen, szerintem is jó hülyének lenni! :)

Adela Zilahi írta...

na, ez nagyon mega-szuper torta !

Csiperke írta...

Én is sokszor járok így. Csokiból, gyümölcsből mindig többet akarok beletenni, mint ami a receptben van. Néha bejön, néha nem...
De nagyon szép lett!!

egycsipet írta...

Epres is, torta is, nálad is? :D Eperből soha nem elég! :)))
Nagyon szép lett, a hibák meg ugye pont arra valók, hogy tanuljunk belőlük. ;)

Eszter írta...

Gabi! Ugyehogyugye??? :-) Egyébként nem igazán vagyok oda ezekért a kekszes alapokért, de még az is ízlett. Jól kiegészítették egymást a krémmel.

Adela! Köszi!

Csiperke! Jó hallani, hogy más is csinál ilyet. :-)

Csipet! Igen, tanulunk. Mindig. Amíg az eper bírja, addig én is. :-)

Kati írta...

Nekem is nagyon tetszik ez a babapiskota, eper, masni párosítás, mindig megcsodálom az ilyen tortákat, de még sosem próbáltam ki.

Eszter írta...

Bianka! Köszönöm!

Kati! Én is most próbáltam ki először, de fogok még készíteni biztosan! :-)

Foodafok írta...

Ez aztán a Torta! Hajrá eper!

Ditta tortái írta...

Nagyon szép!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails