2011. április 14., csütörtök

Frankfurti leves


Ennek a levesnek az elkészítését édesanyámtól tanultam. Én csak annyit változtattam rajta, hogy sűrűbbre készítem el, mint Ő. Így egy kicsit tartalmasabb is lesz, elég mellé egy lazább második fogás.

Hozzávalók:
egy közepes méretű kelkáposzta
2 szál sárgarépa
1 szál fehérrépa
2-3 darab burgonya
2-3 gerezd fokhagyma
2 pár frankfurti virsli
pirospaprika

szemes bors
őrölt kömény
olaj és liszt a rántáshoz

A kelkáposztát és a burgonyát felkockázom, a sárga- és fehérrépát felkarikázom a hámozás után, majd egy nagyobb lábasban felteszem főni egy kevés só, bors, őrölt kömény és fokhagyma társaságában annyi vízzel, ami bőven ellepi.
Elkészítem a rántást is, amihez hozzáteszem a pirospaprikát és a forrásban lévő leveshez öntöm. (Először hígítom a leves levével a rántást, ezzel egyben hőkiegyenlítek is) Jól kiforralom.
Ha már szinte teljesen megfőttek a zöldségek, akkor hozzáadom a vékonyra karikázott virsliket is és azokat is megfőzöm a levesben.

8 megjegyzés:

Zsiri írta...

Nagyon guszta, nálunk hétvégén volt a menüsoron :)

Raindrop írta...

4 fajta levest szeretek. Gulyás, bableves, frankfurti, paradicsom.
Gyönyörű szép, és én is sűrűbben eszem! :)

Kati írta...

Még sosem készítettem ilyen levest, de finom lehet.

Eszter írta...

Kati! Próbáld ki egyszer mindenképpen!

egycsipet írta...

Fincsi, imádom! Hétvégére terveztem kelt, már várja sorsát, de eddig nem tudtam eldönteni, hogy leves legyen belőle vagy főzelék. Eddig... :D Viszont nálunk kizárólag krémlevesként fogy a gyerkőcök miatt, úgy viszont nagyon. :))

Foodafok írta...

Nagyon leveses vagyok, és ez az egyik Kedvenc. Nagyon szép a tálalás. Üdv, Foodafok

Eszter írta...

csipet! Én még krémlevesként nem próbáltam. Jó ötlet! ;-)

Köszi Foodafok! ;-)

Névtelen írta...

A tejfölt ki hagyta pedig úgy az igazi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails