2011. március 24., csütörtök

Lemon curd


A lemon curd egy angol specialitás. Magyarul citromkém. Estleg citromkrém lekvár. Egy főzött tojásos krém, amit lehet kenyérre kenni és úgy fogyasztani. Felhasználható süteményekhez, krémek ízesítéséhez, tortába tölteléknek, stb... Nagyon sokoldalú és finom.

Hozzávalók:
12,5 dkg vaj
4 nagyon friss tojás
25 dkg cukor
4 biocitrom

A citromok héját lereszeljük, majd kifacsarjuk a levüket.
A vajat gőz felett felolvasztjuk, majd egyenként beledolgozzuk a tojásokat úgy, hogy a tál alja érjen a lobogó vízbe. Hozzáadjuk a cukrot, a citromok reszelt héját és levét, majd addig kevergetjük, amíg be nem sűrűsödik a krém (kb:10-15 perc).
Hűtőbe téve tároljuk.

(recept a Tina Húsvéti számából)

6 megjegyzés:

Túry Amália írta...

Fincsi lehet! én szeretem, bár magam még sose készítettem. egyszerűnek tűnik!

Kati írta...

Éppen most láttam egy ilyen lemon curddal töltött tortát, és el nem tudtam képzelni, hogy mi az. De nagyon tetszik így leírva, szívesen kipróbálnám.

Életünk és ételeink írta...

A kenyérre kenést nehezen tudom elképzelni, így ki kell próbálnom, de tortához biztosan nagyon finom lehet!

Eszter írta...

Colors in the Kitchen! Nagyon egyszerű elékszíteni és valóban nagyon fincsi! Roppant sokoldalúan felhasználható.

Kati! Próbáld ki, megéri, hidd el! ;-)

Életünk és ételeink! Akik megkóstolták ezt az adagot, szinte mindenki másképpen ette. Volt, aki kanalazta, volt, aki vajas kenyérrel és volt, aki tortában kóstolta (azt majd ma teszem fel remélhetőleg).

egycsipet írta...

Még én sem készítettem, de tervben van, mert emberem citrompárti. :))

starfi írta...

ú ezt nagyon nagyon szeretem :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails