2010. október 6., szerda

Rakott zöldbab


Mi nagyon szeretjük a rakott ételeket és a déditől kapott rengeteg zöldbab megoldotta a kérdést, hogy ezt az ételt készítsem el. Sajnos kevés zöldbabot főztem bele, mert az aprónép még idő előtt elcsemegézte, de azért az ételbe is jutott. :-)

Hozzávalók:
40-50 dkg zöldbab
30-40 dkg darált sertéshús
1 tasak félkész rizs (pl: Uncle Ben's)
1 fej vöröshagyma

bors
ételízesítő
1 nagy doboz tejföl
reszelt sajt a tetejére
kevés margarin vagy vaj a tál kikenéséhez

A zöldbabot felteszem főzni az ételízesítővel és annyi vízzel, amennyi ellepi, majd puhára főzöm.
A főzőtasakos rizst is elkészítem a dobozon található leírás szerint.
A hagymát apróra kockázom, majd egy kevés olajon megpirítom. Hozzáteszem a darált húst és sóval, borssal ízesítem, majd megpirítom a húst. A megfőtt rizzsel összekeverem az elkészült darált húst, a megfőtt zöldbabot pedig szűrőn lecsepegtetem.
Egy tűzálló tálat kivajazok, majd a zöldbab felét az aljára terítem, erre jön a rizses-darált húsos keverék, amit lelapogatok egy kicsit és beborítom a maradék zöldbabbal. A tetejére öntöm a tejfölt (attól függ mennyi megy rá, hogy mekkora tálban készítem el az átelt) és megszórom sajttal, majd sütőbe teszem. Én először lefedve, majd fedő nélkül sütöm, amíg a sajt rá nem pirul, kb: 40 percig.
Tálaláshoz is adható hozzá tejföl.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails