2010. október 13., szerda

Brokkolis lasagne


Egy recept újságban (Nők Lapja) láttam ennek a receptnek az indító ötletét. Ott is brokkolis lasagne néven futott, de más volt annyiban, hogy csak besamel mártás volt benne meg a brokkoli. Ezt túrbóztam fel és nagyon ízlett a végeredmény.

Hozzávalók: (2 főre)
30 dkg brokkoli
lasagne lapok
2,5-3 dl tejszín
10 dkg csirke- vagy pulykamell sonka
1 kisebb fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma

bors
szerecsendió
1 csapott ek liszt
margarin a tál kikenéséhez
10 dkg reszelt sajt
1-2 szelet bacon

A brokkolit felteszem főni enyhén sós vízbe, de arra ügyeljünk, hogy ne főjjön szét.
A hagymákat és a sonkát felkockázom. Egy kevés olajon először a vöröshagymát, majd hozzátéve a sonkát, végül a fokhagymát megpirítom. Hozzáteszem a lisztet, majd felöntöm a tejszínnel és ízesítem a fűszerekkel. Jól kiforralom és ha szükséges, akkor egy kevés vizet adok még hozzá. Az a jó, ha hígabb egy kicsit a szósz, mert a lasagne lapokat én nem szoktam megfőzni előre, hanem ebben a lében fő meg tulajdonképpen. Hozzáadom a végén a megfőtt brokkolit is.
A tálat kikenem margarinnal, majd a szószból teszek a tál aljára, erre kerül a lasagne lap, rá egy adag szósz, majd reszelt sajt, újra lasagne lap... Ezt addig folytatom, amíg van szósz, de a legvégén szósz legyen felül, amit megszórhatunk reszelt sajttal.
A tetejét 1-2 bacon-nel lehet díszíteni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails