2010. szeptember 27., hétfő

Gomba-túra a Mátrában


Gondoltam, hogy egy kis "kitérőt" teszek a legutóbbi kirándulásunk felé. Nagyokat kirándultunk és ettünk finomakat. Bár a bejegyzésben szereplő ételek nem az én kezeim közül kerültek ki, de mindenféleképpen el fogom őket készíteni én is a konyhámban.
Ami még a vicc az egészben az a gombák iránti imádatom és érdeklődésem. Ugyanis tudni illik, hogy még egy fél évvel ezelőtt sem szerettem a gombát. Ahhoz képest most egyre jobban érdeklődöm utánuk. Következő kirándulásunk alkalmával már felkészültebben vágok neki a gombászós túráknak. DE! Itt szeretném nyomatékosítani mindenkiben, hogy ha hasonló helyen jár és ismeretlen gombával találkozik, csak akkor szedje le, ha teljesen biztos benne, hogy nem mérgező! Mi egy gombát sem szedtünk le és nem is étkezési célból indultunk neki gombászni, pusztán gyönyörködni. Egyébként az erdőben található gombák 90 %-a mérgező, úgyhogy szerintem az a legbiztosabb ha inkább gombaszakértővel bevizsgáltatjuk a leszedett gombákat a fogyasztás előtt.
Sajnos Murphy törvénye szerint a fényképezőgép akksija és még az elemek sem akartak nekem jót, hogy meg tudjam ezeket a csodás gombákat örökíteni, így csak egy pár fotót tudok közzétenni nagy sajnálatomra, de a következő alkalommal majd pótolni fogom.










Azért jöjjenek a finomságok is, amit meg is lehet enni egészen biztosan, sőt nagyon melegen ajánlott a fogyasztása egy kiadós túra után.
Egy igazi szlovák babgulyással kezdtük az ebédet, majd egy finom vargánya gombás (ha már egyszer gombászós túra) ragus pirított pulykamellel folytattuk. Nagyon finom volt és alig várom, hogy én is elkészítsem.




Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails