2010. augusztus 27., péntek

Ropogós sült tök


A Déditől kaptunk megint egy jó termetes méretű tököt, ami a kertjében termett. Szerettem volna nem a megszokott módon elkészíteni és keresgettem valami jó kis elkészítési módot. Rátaláltam és nagy sikert aratott.
Eredetileg telemea túrót kellene használni hozzá, de ennek hiányában gomolya sajttal helyettesítettem.

Hozzávalók:
1 zsenge tök (kb 1 kg)
1,5 dl joghurt
1 dl tejföl
1 dl olíva olaj

15 dkg gomolya sajt reszelve (de a legjobb a mixer aprító részével ledarálni)
zsemlemorzsa

Hozzávalók a mártáshoz:
3 dl tejföl
1 gerezd fokhagyma apróra vágva

fehér bors
1 csipet kakukkfű
1 csipet friss kapor apróra vágva

A tököt megtisztítom, majd kb 10-12 cm hosszú és 1,5 cm széles csíkokra vágom. Besózom, majd félretszem, hogy kiengedje a levét.
Összekeverem a joghurtot a tejföllel és az olíva olajjal. Összekeverem a sajtot és a zsemlemorzsát is.
A tökről letörölgetem a levet, majd először a joghurtos masszába, azután a zsemlemorzsás sajtos keverékbe forgatom és sütőpapírral bélelt tesibe sorakoztatom őket. 180-200 fokos sütőben szép arany színűre sütöm.
A mártáshoz összekeverem a hozzávalókat majd leöntöm a ropogós tököket vele. Salátával és mellé a mártogatóssal kínálom.
Mi ruccolával ettük, amihez egy olíva olajos-mustáros dresszinget készítettünk.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails