2010. június 28., hétfő

Borzas csirke zöldfűszeres mártogatóssal


A kínai éttermekben van hasonló "borzas" csirke, egyszer ettem talán. Nagyon omlós lesz a husi ebben a panírban, főleg ha van idő egy kis pácolásra. Elkészíthető más mártogatóssal is, de én nagyon szeretem a tejfölös ételeket, így nem is volt kérdés, hogy ezzel tálaljam.

Hozzávalók:
50-60 dkg csirkemell
3 tojás fehérje
5 ek étkezési keményítő

bors

A pácoláshoz:
2-3 gerezd fokhagyma
kb 3 dl tej

A zöldfűszeres mártogatóshoz:
1 kis doboz tejföl
egy jókora adag metélőhagyma
petrezselyem
1 gerezd fokhagyma

bors

A pácolástól jobb íze is lesz a husinak még ha csak egy fél órára is tesszük a hűtőbe. Ehhez a fokhagymát nagyon apróra vágom és a hosszabb csíkokra vágott csirkemell darabkákat felöntöm annyi tejjel, hogy ellepje, beteszem a hűtőbe.
A tojások fehérjét habverővel jó habosra verem majd hozzáteszem a keményítőt, ezzel is jól elkeverem. A csirkemell csíkokról leöntöm (én a fokhagyma darabkákat is leszedtem róluk, hogy ne égjenek meg) a tejet és letörlöm. Sóval, borssal fűszerezem és megmártom a panírban egyenként őket. Forró olajban aranybarnára sütöm a borzas husikat, majd papírtörlőn jól leitatom az olajat.
A zöldfűszeres mártogatóshoz a zöldfűszereket és a fokhagymát nagyon apróra vágom, fűszerezem és a tejföllel összekeverem.
A kész ételt sültburgonyával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails